مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری

تبلیغات

9 نکته مهم که برای نوشتن پایان نامه باید به آن توجه داشته باشید.

 

9 نکته مهم که برای نوشتن پایان نامه باید به آن توجه داشته باشید.

 

1) برای خودتان یک برنامه ریزی منظم درست کنید.

هیچ کاری بدون برنامه‌ریزی دقیق و منظم پیش نمی‌رود. مخصوصاً کارهای علمی کارهایی هستند که شما برای اینکه آنها را انجام دهید باید حتماً برای انجام دادنشان برنامه ریزی دقیق و منظم داشته باشید. بنابراین برای اینکه این کار انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری را بتوانید به خوبی پیش ببرید؛ باید در ابتدا برای خودتان یک برنامه ریزی منظم داشته باشید. در این برنامه ریزی منظم باید برای خودتان مشخص کنید که هر بخش از کار را در چه زمانی باید به اتمام برسانید. این کار به شما کمک می کند تا دقیقا بدانید که می خواهید چکار کنید و وقتی که برای این کار گذاشته‌اید به هدر نرود و کار انجام پایان نامه  به خوبی پیش برود.

البته شما باید سعی کنید تا به این برنامه ریزی که برای خودتان انجام داده اید عمل کنید تا این برنامه ریزی برای شما حالت جدی پیدا کند. در غیر این صورت خودتان برای برنامه ای که برای خود ایجاد کرده اید ارزشی قایل نمی‌شود بنابراین وقتتان به هدر می‌رود. پس داشتن یک برنامه‌ریزی منظم برای انجام کارها یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما برای نوشتن پایان نامه باید درنظر داشته باشید.

2) بدون ترس شروع به نوشتن پایان نامه کنید.

اکنون که برای خودتان یک برنامه منظم ایجاد کرده‌اید زمان آن رسیده است که بدون اینکه کوچکتری واهمه ای از انجام کار داشته باشید؛ شروع به نوشتن پایان نامه کنید. بسیاری از افراد هستند که هنگامی که به این مرحله می‌رسند دچار مشکل می‌شوند، بنابراین ممکن است تنها در مرحله برنامه ریزی متوقف شوند و هرگز برنامه‌های خودشان را عملی نکنند. این موضوع به این دلیل است که این افراد از انجام دادن کار به شیو عملی شدیداً می‌ترسند. شما نباید از این دسته افراد باشید. شما باید بدون ترس شروع به نوشتن پایان نامه کنید و کار را به شکل عملی انجام دهید. نداشتن ترس از انجام پایان نامه به شیوه عملی خصوصیتی است که در صورتی که می‌خواهید یک پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری باکیفیت و مناسب داشته باشید باید این خصوصیت را داشته باشید. شما باید دلایلی را که منجر شده اند که شما در کارتان تأخیر داشته باشید بشناسید و سعی نمایید تا این دلایل را بررسی و برطرف کنید و به این شیوه کار عملیتان را آغاز کنید.

3) فراموش نکنید که آن چه که می‌نویسید؛ پایان نامه نهایی شما نیست و تنها چک نویس شماست!

بسیاری از افراد هستند که فکر می‌کنند که در صورتی که کار را به صورت عملی انجام دهند و در صورتی که پایان نامه شان را بنویسند دیگر نمی توانند آن را تغییر دهند! این تصور یک تصور کاملاً اشتباه است به این دلیل که شما باید بارها و بارها پایان نامه خودتان را بنویسید و دوباره آن را تغییر دهید. این مرحله ها مرحله های کلیدی هستند که هر فردی که می خواهد پایان نامه بنویسد باید این مرحله ها را طی کند. بنابراین شما هم باید این مرحله ها را طی کنید. دوباره و دوباره نوشتن پایان‌نامه و تغییر دادن آن به شکل مداوم یک موضوع عادی برای افرادی است که می‌خواهند پایان نامه بنویسند. بنابراین سعی کنید در نوشتن اولین چک نویس‌های پایان نامه تان وسواس نداشته باشید و فکر نکنید که دیگر نمی‌توانید آن را تغییر دهید! چون حقیقتاً این گونه نیست. حقیقت این است که در طول مدتی که دارید بر روی پایان نامه کار می کنید بارها و بارها آن را تغییر خواهید داد، بنابراین نگران وجود مشکلاتی در نسخه‌های اولیه و چک نویس‌ها نباشید.

4) انعطاف پذیر باشید.

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی که در این زمینه باید در نظر داشته باشید این است که شما باید در کار انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری انعطاف داشته باشید. به این معنی که در صورتی که در طول پروسه برنامه ریزی‌تان برایتان مشکلی پیش آمد، باید سعی کنید تا این مشکل را حل کنید بدون اینکه احساس کنید که از برنامه تان عقب افتاده اید و بدون اینکه احساس ترس و یا افسردگی داشته باشید. به عنوان مثال، ممکن است شما برای خودتان یک برنامه ریزی کرده باشید که تا زمان مشخصی، میزان مشخصی از کار پیش بروید. اما در میانه راه برایتان اتفاقی بیفتد که به طور کلی مسیر برنامه ریزی شما را تغییر دهد. در چنین وضعیتی، شما در صورتی که انعطاف پذیری لازم برای این کار را نداشته باشید ممکن است دچار مشکل شوید و ممکن است از ادامه راه منصرف شوید و یا اینکه ممکن است فکر کنید که ادامه دادن این کار برایتان بیهوده می باشد. این در صورتی است که اگر شخص انعطاف پذیری باشید به راحتی می توانید این مشکل خودتان را حل کنید و به راهتان ادامه دهید.

5) بخش مقدمه پایان نامه را آخر همه بنویسید.

نوشتن بخش مقدمه برای پایان نامه تان کار آسانی می باشد. بنابراین بهتر است که به سرعت از این بخش عبور کنید و به سراغ بخش‌های دیگری بروید که برایتان سخت‌تر می‌باشد. این موضوع مخصوصاً برای آن دسته از دانشجویانی که قصد دارند تا پایان نامه‌هایی بنویسند که از نظر محتوایی خیلی سنگین می باشند صدق می‌کند. در چنین مواردی شما باید در ابتدا به سراغ بخش سنگین و سخت کارتان بروید و بخش راحت پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری که همان بخش معرفی و مقدمه می باشد را برای آخر کار رها کنید.

در صورتی که شما بخواهید بخش‌های پایان نامه را به ترتیب انجام دهید؛ ممکن است در ابتدا که نوبت به بخش اول کار است (بخش مقدمه) زمان زیادی را صرف این بخش کنید بنابراین وقتی که به بخش های سخت کار (که در حقیقت بخش های اصلی و بدنه اصلی پایان نامه می باشند) رسیدید؛ وقت کمی داشته باشید که به این بخش ها بپردازید بنابراین همین موضوع ممکن است باعث شود که در نوشتن پایان نامه دچار مشکل شوید و یا اینکه پایان نامه ای که می نویسید از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد. بنابراین سعی کنید بخش اصلی پایان نامه را اول از همه انجام دهید.

6) به خودتان استراحت بدهید.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افرادی که می خواهند پایان نامه بنویسند مرتکب می شوند این است که آنها فکر می‌کنند که کار نوشتن پایان نامه کاری است که باید آن را بدون استراحت کردن انجام داد. این موضوع یک اشتباه بزرگ است. در صورتی که شما فکر می‌کنید که کار پایان نامه نویسی را باید بی وقفه و بدون داشتن تفریحات انجام دهید سخت در اشتباه می‌باشید! حقیقت این است که شما باید برخی اوقات به خودتان استراحت دهید. در صورتی که تا جایی کار کردید و متوجه شدید که ذهنتان خسته شده است؛ وقت آن رسیده است که به خودتان استراحت بدهید تا خستگی ذهنتان از بین برود و دوباره برگردید و کار را از سر بگیرید. به عنوان مثال در صورتی که احساس کردید که ذهنتان خسته شده است می توانید آن روز را به طور کامل استراحت کنید و به تفریح بروید و یا هر کار دیگری که می تواند منجر شود که شما دوباره تمرکزتان را باز می‌یابید انجام دهید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید دوباره با دقت بیشتر و تمرکز بیشتری کارتان را از سر بگیرید.

7) سعی کنید از همان ابتدای کار، هر چند وقت یک بار فیدبک بگیرید.

از دیگر کارهایی که افرادی که پایان نامه می‌نویسند باید انجام دهند این است که آنها باید حتماً هر چند وقت یک بار، کار خودشان را به استادان راهنما و یا افرادی که قرار است آنها را برای انجام پایان‌نامه راهنمایی کنند نشان دهند تا سعی کنند، راهنمایی‌های مناسبی را درباره چگونگی انجام ادامه کار از آنها بگیرند. عمل کردن به این توصیه خیلی مهم است به این دلیل که ممکن است که شما در برخی از مراحل انجام کار نوشتن پایان نامه اشتباهاتی انجام دهید که خودتان هم نفهمیده باشید که این اشتباهات را انجام داده اید و سپس در صورتی که هر چند وقت یک بار در طول پروسه انجام پایان نامه آن را به استاد راهنما نشان دهید و سعی کنید تا از او کمک بگیرید؛ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. اما در صورتی که چنین اشتباهی را مرتکب شده باشید و پیش استاد راهنما نروید؛ برایتان مشکل ایجاد می‌شود و اشتباهتان ادامه پیدا می‌کند و در این صورت ممکن است کارتان شدیداً خراب شود.

8) مراقب سلامتی خودتان باشید.

این که شما می خواهید برای خودتان یک پایان نامه بنویسید دلیل نمی شود که اصلاً توجهی به سلامتی خودتان نکنید! شما باید این نکته مهم را درنظر داشته باشید که در صورتی که می‌خواهید یک پایان نامه خوب بنویسید؛ بهترین روش این است که سلامتی فیزیکی و روانی خودتان را حفظ کنید. یک ضرب المثل قدیمی است که می‌گوید: "عقل سالم در بدن سالم است" بنابراین در صورتی که می‌خواهید کارتان را به خوبی انجام دهید باید بدن سالمی هم داشته باشید و به وضعیت جسمانی خودتان اهمیت دهید و همچنین سلامتی فیزیکی خودتان را نیز تضمین کنید.

شما به عنوان فردی که می خواهد پایان نامه بنویسد باید در کنار برنامه‌های معمولی که دارید برنامه های ورزشی را هم داشته باشید و در کارتان قرار دهید. به عنوان مثال می‌توانید برای خودتان برنامه های روزانه پیاده روی و یا برنامه‌های دیگر ورزشی و مفرح را قرار دهید که به بدنتان کمک شود که سالم تر بمانید. علاوه بر آن شما اید به اندازه کافی بخورید، به اندازه کافی بخوابید و فعالیت‌های فیزیکی روزمره خودتان را داشته باشید. حتی یک نرمش چند دقیقه ای در کنار کارتان هم می‌تواند به شما کمک زیادی بکند.

9) از استاد راهنما به خوبی استفاده کنید.

آخرین مورد که البته کم اهمیت ترین مورد هم نمی باشد(حتی می توان گفت که یکی از مهم ترین نکته هایی است که باید به هنگام انجام پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری به آن توجه داشته باشید) استفاده از استاد راهنماست. البته درست است که وقتی که می خواهید پایان نامه بنویسید منابع و مراجع زیادی را در اختیار دارید؛ اما بهتر است حتماً بدانید که چگونه از استاد راهنما استفاده کنید. شما باید همواره با این استاد راهنما در ارتباط باشید و سعی کنید تا از این فرد راهنمای و کمک های لازم را بگیرید. در غیر این صورت کارتان با سختی‌هایی مواجه خواهد شد و نخواهید توانست تا کار را به شیوه ای که دوست دارید انجام دهید. این استاد راهنما فردی است که تجربه زیادی در حوزه کاری شما دارد و می تواند به شما کمک زیادی بکند. این فرد آماده است تا به تمام سوالاتی که شما در این زمینه دارید پاسخ دهد و البته شما باید کار را خودتان انجام دهید و در صورتی که سوالی برایتان پیش آمد از او بپرسید. شما باید یاد بگیرید که چگونه از او استفاده کنید و چگونه از اطلاعاتش استفاده نمایید و از او کمک بگیرید.



11 نکته کلیدی برای نحوه انتخاب موضوع برای پایان نامه!

 

11 نکته کلیدی برای نحوه انتخاب موضوع برای پایان نامه!

 

1) موضوعی را انتخاب کنید که به نظرتان جذاب باشد.

فراموش نکنید که هنگامی که می‌خواهید درباره موضوعی پایان نامه بنویسید؛ این پایان نامه هفته ها و یا حتی ماه ها از وقت شما را بگیرد. بنابراین خیلی مهم است که برای اینکه در این مدت از زندگی و کارتان در این رابطه لذت ببرید؛ موضوعی را انتخاب کنید که برایتان جذاب باشد. در صورتی که شما موضوعی را انتخاب کنید که برای خودتان دارای جذابیت زیادی نمی باشد نمی توانید انتظار داشته باشید که کار باکیفیتی بکنید. به این دلیل که علاوه بر سخت کار کردن درباره پایان نامه، در صورتی که یک پارامتر را نداشته باشید احتمال موفقیت شما کمتر می شود و آن پارامتر هم چیزی نیست جز اشتیاق برای ادامه کار. و این اشتیاق برای ادامه کار تنها در صورتی برای شما ممکن می شود که شما موضوعی را برای نوشتن پایان نامه خودتان انتخاب کنید که به این موضوع علاقه دارید. وقتی که موضوعی که انتخاب کرده اید علاقه ای نداشته باشید، نمی توانید پارامتر اشتیاق را داشته باشید بنابراین کارتان به اندازه ای که می‌خواهید کیفیت نخواهد داشت.

2) سعی کنید موضوعی متفاوت برای انجام پایانانه خودتان انتخاب کنید

شما باید سعی کنید که موضوعی را انتخاب کنید که موضوع تکراری و روتینی که همه آن را انتخاب می کنند نباشد. برای این کار شما باید در حوزه کاریتان به دنبال موضوعاتی باشید که کمتر کسی بر روی آن کار کرده است و کمتر تحقیقاتی بر روی آن انجام شده است. در این صورت است که شما می‌توانید به موضوعاتی نو و جدید که تاکنون بر روی این موضوعات کاری انجام نشده است دسترسی داشته باشید. البته ممکن است در ابتدا عمل کردن به این توصیه برای شما دشوار بوده باشد. به عبارت دیگر ممکن است شما فکر کنید که برای شما دشوار است که چنین موضوعات بکری را که تاکنون هیچ کسی بر روی آنها کار نکرده است پیدا کنید. اما در صورتی که خواست و اراده قوی داشته باشید و در صورتی که تصمیم بگیرید که حقیقتاً به دنبال این موضوعات بروید می توانید در این کارتان موفق شوید و لذا می توانید موضوعاتی را پیدا کنید که تحقیقات زیادی هنوز درباره آنها انجام نگرفته است و این موضوعات به اصطلاح هنوز اشباع نشده اند.

3) خیلی مبهم نباشید.

یکی دیگر از نکته های مهمی هنگامی که می خواهید برای نوشتن پایان نامه خودتان عنوانی انتخاب کنید باید درنظر داشته باشید این است که شما نباید عنوان را به گونه‌ای انتخاب کنید که مفهوم آن خیلی مبهم باشد. شما باید کاری کنید که خواننده با خواندن عنوان این پایان نامه تا حد زیادی درک کند که ساختار کلی پایان نامه شما چگونه است. شما باید ساختار پایان نامه خودتان را در قالب این چند کلمه عنوان بیان کنید.

در صورتی که عناوینی که برای انجام پایان نامه‌ خیلی گنگ باشند؛ باعث می شوند که افرادی که این عناوین را می خوانند نمی توانند آن را درک کنند و حتی خود شما هم به عنوان فردی که این پایان نامه را می نویسد نمی تواند درک کند که باید دقیقاً به دنبال چه چیزی باشد!

در صورتی که شما عنوانی را انتخاب کنید که دارای مفهوم و معنی گسترده و وسیعی دارد و می تواند شامل حوزه‌های علمی مختلفی باشد؛ در این صورت ادامه دادن کار نوشتن پایان نامه برای خود شما هم خیلی سخت می شود و خودتان هم نمی دانید که باید کار را از کجا شروع کنید. پس سعی کنید از انتخاب موضوعات گنگ دوری کنید.

4) عناوین خیلی دقیق هم انتخاب نکنید!

در مورد قبلی بیان کردیم که عناوینی که شما برای نوشتن پایان نامه خودتان بکار می برید باید عناوینی باشند که خیلی گسترده نباشند و به گونه ای باشند که خواننده با خواندن این عناوین درک درست و کاملی را از ساختاری که قرار است پایان نامه شما داشته باشد بدست آورند. در اینجا باید به این نکته اشاره کرد که این عناوین همچنین نباید عناوینی خیلی دقیق هم باشند! چون در صورتی که شما سعی کنید عناوینی را مورد استفاده قرار دهید که خیلی دقیق می‌باشد؛ شما مجبور می شوید که در طول انجام کار تحقیقاتی مرتبط با پایان نامه تان، حوزه تحقیقاتی خودتان را تنها به برخی از حوزه های کاملاً محدود و از پیش تعیین شده منحصر کنید و نتوانید از این حوزه‌ها پایتان را فراتر بگذارید. بنابراین شما باید سعی کنید عنوانی که برای پایان نامه‌تان انتخاب می کنید نه خیلی وسیع و گسترده و گنگ باشد (به طوری که مخاطبین را دچار سردرگمی کند) و نه خیلی دقیق باشد به طوری که شما برای انجام دادن کارهای تحقیقاتی مربوط به نگارش پایان نامه با محدودیت مواجه شوید.

5) درباره موضوع تحقیق کنید.

این کار را شاید بتوان به عنوان بهترین که در زمینه انتخاب کردن عنوان پایان نامه انجام می شود معرفی کرد. در صورتی که شما بخواهید برای خودتان یک عنوان انتخاب کنید بهترین کار این است که در این رابطه تحقیق کنید. شما باید به مطالعه و بررسی بپردازید و سعی نمایید تا تمام موضوعاتی را که در این زمینه می توانید انتخاب کنید به صورت لیست تهیه کنید. سپس می توانید بررسی کنید که کدامیک از این موضوعات هستند که برای شما ارزشمند می باشند و یا اینکه به کدامیک از این موضوعات علاقه بیشتری دارید و یا اینکه کدامیک از این موضوعات هستند که شما می توانید بهتر از موضوعات دیگر بر روی آنها کار کنید.

در صورتی که در زمینه پیدا کردن موضوع برای انجام پایان نامه تحقیق نکنید نمی‌توانید بفهمید که کدام موضوع را می توانید بهتر از موضوعات دیگر به انجام برسانید. شما باید تمام تلاش خودتان را بکنید که بهترین موضوع را که دارای تمام خصوصیات بالا باشد برای انجام پایان نامه خودتان انتخاب کنید و این کار تنها در صورتی ممکن می شود که شما درباره موضوع مورد نظرتان تحقیق انجام دهید.

6) واقع گرا باشید.

این که "عاشق" یک موضوعی بشوید، ممکن است برای شما کار آسانی باشد. خیلی از دانشجویان هستند که وقتی که می خواهند پایان نامه بنویسند؛ عاشق موضوعی شده اند و سعی کرده اند تا براین اساس، کار را ادامه دهند. اما یک نکته خیلی مهمی که شما باید به هنگام نوشتن پایان نامه درنظر داشته باشید این است که باید واقع گرا باشید و تمام جنبه های کار را درنظر بگیرید. به عنوان مثال اگر موضوعی را پیدا کردید و فکر کردید که این موضوع برای شما بهترین موضوع می باشد؛ بررسی کنید که آیا انجام دادن پایان نامه ای با این موضوع هم برای شما به همین آسانی است؟ آیا می توانید به راحتی از پس نوشتن پایان نامه و انجام تحقیقات مختلف در رابطه با این موضوع بر بیاید؟ آیا می توانید هفته‌ها و هفته های زندگی و زمانتان را صرف این موضوع کنید؟ آیا اصلاً انجام دادن پایان نامه‌ای با این موضوع کار درستی است؟ آیا می توانید پایان نامه را به این شیوه بنویسید؟ در صورتی که پاسخ شما به تمام سوالاتی که در بالا گردید مثبت بود؛ در این زمان است که شما می توانید این موضوع را برای انجام پایان نامه خودتان انتخاب کنید. اما در صورتی که پاسخ منفی بود؛ انجام دادن چنین کاری اشتباه است!

7) مشاوره بگیرید.

مشاوره گرفتن را هرگز فراموش نکنید. وقتی که می خواهید برای انجام پایان نامه خودتان یک موضوع پیدا کنید می توانید از افراد دیگر در این زمینه نیز مشاوره بگیرید. به عنوان مثال می‌توانید از استاد راهنمای خودتان در این زمینه مشاوره بگیرید. استادان راهنما می توانند در این زمینه کمک زیادی به شما بکنند. این افراد همیشه حاضر هستند که به شما کمک کنند و سعی می نمایند تا به هر سوالی که شما داشته باشید پاسخ دهند. حالا این سوال هرچقدر هم که کوچک و یا بزرگ باشد؛ این افراد سعی می‌کنند تا به این سوال پاسخ دهند. البته فراموش نکنید که بخش اعظم کار را این خود شما هستید که باید انجام دهید و تنها در صورتی باید از این مشاوره کمک بگیرید که احساس می‌کنید به جایی رسیده اید که حقیقتا به کمک این افراد نیاز دارید. این افراد افرادی هستند که خودشان در این زمینه تحقیقات زیادی کرده اند. آنها در این حوزه سال ها تجربه دارند بنابراین به راحتی می توانند به شما کمک کنند.

8) به ژورنال‌ها و مقالاتی که در این زمینه نوشته شده‌اند توجه کنید تا بتوانید میان آنها موضوع مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

در صورتی که فکر می‌کنید حقیقتاً برای انتخاب کردن موضوع مورد نظر برای کارتان کم آورده اید؛ بهترین کار این است که در این زمینه به وب سایت هایی که در آنها مقالات و ژورنال های مختلفی را ارایه می کنند، سر بزنید و سعی کنید تا با بررسی کردن این ژورنال ها و مقالات، موضوع خودتان را از میان آنها انتخاب کنید. این کار می تواند خیلی به شما کمک کند به این دلیل که اولاً وقتی که به وب سایت هایی که در آنها مقالات مختلفی وجود دارد سر می زنید می‌توانید اطلاعات خودتان را درباره موضوعات مختلف بالاتر ببرید و دوماً اینکه وقتی که در حوزه‌های مرتبط با حوزه کاریتان مقالات و ژورنال های مختلفی را می خوانید می‌توانید اطلاعاتتان در این زمینه را بالا ببرید و همین موضوع باعث می شود که ذهنتان باز شود و لذا این امر به شما کمک می کند که بتوانید موضوع مناسب برای انجام پایان نامه خودتان را از میان این موضوعاتی که موجود هستند انتخاب نمایید.

9) ایده های قدیمی و جدید را با هم ترکیب کنید.

سعی کنید ایده هایی را که مربوط به محققان قبلی است که در زمینه های نزدیک به زمینه شما تحقیق کرده اند؛ در کنار هم جمع آوری کنید و این ایده ها را با ایده های خلاقانه خودتان ترکیب نمایید. این کار به شما این امکان را می دهد که از ایده های قبلی که در این زمینه وجود داشته‌اند استفاده کنید و علاوه بر آن بتوانید ایده های خلاقانه ای را که مربوط به خودتان می باشد با این ایده‌های قدیمی تلفیق کنید. در صورتی که قبل از اینکه بخواهید درباره موضوع اصلی پایان نامه تان تصمیمی بگیرید از ایده‌هایی که در گذشته برای این کار استفاده می کرده‌اند استفاده نکنید؛ در این صورت موفق نمی‌شوید که با یک دید گسترده تری به این موضوع نگاه کنید. اما در صورتی که سعی کنید تا از این ایده ها استفاده کنید تا ایده اصلی خودتان را پیدا کنید؛ می توانید این کار را به صورت دقیق تر و گسترده تری انجام دهید. بنابراین در این صورت موضوع شما تبدیل به موضوعی جذاب و مناسب می شود و لذا نوشتن پایان نامه برای شما راحتتر می شود.

10) به هنگام بررسی مطالعات انجام شده بوسیله دانشجویان قبلی، به دنبال بخش‌هایی باشید که آنها بر روی این بخش ها تحقیق نکرده اند.

هنگامی که شما مقالاتی را که دانشجویان قبلی در این زمینه نوشته اند و پایان نامه‌هایی را که در این زمینه انجام داده اند بررسی می‌کنید؛ به دنبال این باشید که آنها کدام موضوع را درنظر نگرفته اند و در چه زمینه هایی کمتر کار کرده اند. به عنوان مثال در صورتی که شما پایان‌نامه دانشجویی را می‌خوانید که حوزه کاری این فرد نزدیک به حوزه کاری شما می باشد؛ سعی کنید تا بخش‌های مختلف پایان‌نامه این فرد را بررسی کنید تا ببینید که این فرد در کدام قسمت موضوعی تازه و بحث جدیدی را شروع کرده است ولی به تحقیق درباره آن نپرداخته است. به بیان بهتر شما باید بررسی کنید که کدام ایده ها را می‌توان از کار پایان نامه این فرد استخراج کرد. البته ممکن است انجام دادن این کار در ابتدا برای شما سخت باشد و این سخت بودن به این دلیل است که شما روش انجام کار را نمی‌دانید. اما در صورتی که روش انجام این کار را یاد بگیرید؛ انجام دادن این کار برای شما خیلی راحت خواهد شد!

11) از خلاقیتتان استفاده کنید.

آخرین نکته‌ای که باید در این رابطه درنظر داشته باشید این است که از خلاقیت خودتان استفاده کنید. شما به عنوان یک دانشجویی که به دنبال روشی برای پیدا کردن موضوع اصلی برای انجام پایان نامه خودش می‌گردد؛ باید خلاقیت خودتان را بکار بیندازید و از خلاقیتتان استفاده کنید تا ایده ای جدید و بکر ارایه کنید. در بسیاری از موارد، ممکن است شما تحقیقات و پایان نامه‌هایی که در گذشته افرادی بر روی آن تحقیق کرده‌اند را بگردید و به این نتیجه برسید که نمی‌توانید موضوع پایان نامه ای پیدا کنید که از همه بیشتر مورد پسندتان باشد. در این جاست که شما باید خلاقیت خودتان را بکار ببندید و سعی کنید تا با استفاده از توانایی‌هایی که در این زمینه دارید خودتان موضوعی پیشنهاد کنید. البته این گزینه تنها در صورتی است که شما روش‌های قبلی را که در بالا ذکر شد به عمل درآورده باشید و نتوانسته باشید برای کارتان موضوعی پیدا کنید. در این صورت است که می توانید خودتان به قدرت خلاقیت خودتان متوسل شوید و موضوع مناسب را برای نوشتن پایان نامه خود پیدا کنید.



چطور یک بیزینس پلن برای مهاجرت بنویسیم؟

چطور یک بیزینس پلن برای مهاجرت بنویسیم؟

 

چالش‌هایی که مهاجران هنگام تلاش برای راه اندازی یک تجارت کوچک با آن روبرو هستند بسیار متنوع است. البته تفاوت‌های فرهنگی، عدم وجود شبکه‌های حمایتی، عدم توانایی در گرفتن وام بانکی و چالش در انتخاب شغلی مناسب در عرصه بین المللی، همگی مشکلات زیادی را به دنبال دارند. اما چالش شماره یک ممکن است عدم برنامه ریزی مناسب برنامه کسب و کار باشد.

بیزینس پلن که به عنوان ابزاری اساسی برای کارآفرینی در نظر گرفته می شود، می‌تواند به معنای واقعی کلمه کسب و کار یک نفر را متحول ساخته یا آن را نابود سازد.

در آغاز کسب و کار خود بیزینس پلن کار خود را طراحی نمایید، تا با سرعت و موفقیت بیشتری به اهداف خود نایل شوید لذا بهتر است در این مسیر از مشاوره بیزینس پلن بهره ببرید.

نحوه نوشتن بیزینس پلن برای مهاجرت

قالب اصلی برای نوشتن بیزینس پلن مشابه است  که شامل بیانیه چشم انداز، یک مأموریت، یک برنامه مالی، یک برنامه بازاریابی و موارد دیگر. شما می‌توانید برای نوشتن بیزینس پلن قالب‌هایی را با سؤالات آسان برای پاسخ به صورت آنلاین پیدا کنید که این امکان را می دهد تا خلاها را پر کنید. اما آیا واقعاً ساده است؟ اگر چنین است، چرا برخی از برنامه‌های تجاری منجر به موفقیت می‌شوند، در حالی که برخی دیگر نه؟ در ادامه مروری بر عناصر اصلی بیزینس پلن عالی ارائه می شود.

چشم انداز و رسالت

نوشتن بیانیه چشم انداز و ماموریت بخش آسان یک بیزینس پلن است. بیانیه چشم انداز در اصل این است که چگونه می‌توان برای مثال در پنج سال آینده پیشرفت داشت. در تعریف چشم انداز، به همه رویاها، اهداف و شغل خود فکر کنید. با فرض افتتاح یک فروشگاه، باید تمامی اطلاعات را در این ارتباط وارد کنید تا اینکه مشکلی در آینده به وجود نیاید.

برنامهریزی برای کارمندان

در نوشتن بیزینس پلن مرحله بعدی به پرسنل مربوط می‌شود. این مورد مشخص می‌کند چه کسی شرکت را اداره می‌کند و نوع کارمندانی را که استخدام خواهید کرد، تعیین می‌کند. همچنین پیش بینی های شما برای رشد آینده از نظر کارمندان را توصیف می کند. غالباً وقتی در حال نوشتن بیزینس پلن هستید، آخرین چیزی که مردم درباره آن فکر می‌کنند این است که "چگونه می توانم با موفقیت کنار بیایم؟" بیشتر توجه خود را به خرید می کنند، اما تعداد کمی از آنها برای آن آماده می‌شوند. باید برای رشد در شغل خود آمادگی داشته باشید.

امور مالی

در هنگام نوشتن بیزینس پلن باید برنامه مالی که شامل بودجه استارتاپی است توجه شود. برنامه مالی مشخص می‌کند برای گشایش درهای شغلی به چه میزان پول نیاز خواهد بود. این مورد به طور معمول شامل امکانات، تجهیزات، مواد و لوازم مورد نیاز در ابتدا می باشد. هنگامی که می‌دانید که چقدر به راه اندازی شرکت خود نیاز دارید، تنها کاری که باید انجام دهید محاسبه پول مورد نیاز برای فعالیت تجاری خود با سود است.

اکنون باید پیش بینی جریان پول را انجام دهید. با استفاده از یک صفحه گسترده، باید بیانیه درآمد / هزینه ایجاد کنید که درآمدها و هزینه‌ها را نشان می دهد. با استفاده از یک صفحه گسترده اکسل، می توانید به سرعت تغییرات جزئی در هزینه‌ها و درآمدها ایجاد کرده و فوراً مشاهده کنید که چگونه تحت تأثیر قرار می‌گیرد. اگر به دنبال وام بانکی هستید، مرتب نگه داشتن حساب‌ها مهم است، اما بانک‌ها خواهان مشاهده برنامه شما برای بازاریابی و ایجاد مشاغل هستند.

بازار هدف

بعنوان یک برنامه افزودنی در نوشتن بیزینس پلن، تعیین این که چه نقشی در بازاریابی دارید، بسیار مهم است. این قسمت بر جنبه جمعیتی استوار است. آمار جمعیتی نوعی داده است که برای تعیین خریدار محصول مورد استفاده قرار می گیرد. این آمار معمولاً مبتنی بر سن، نژاد، جنسیت، وضعیت اشتغال، موقعیت مکانی و غیره است.

روانشناسی در تعیین مشتری هدف حائز اهمیت است. روانشناسی در واقع نگرش مشتری، شخصیت، علایق، فعالیت‌ها و نظرات است. ترکیب این دو باعث می شود تا مشتری راحت تر شناسایی شده و فروش آسانتر شود. در تعیین بازار هدف بهتر است از مشاوره بیزینس پلن کمک بگیرید.

تجزیه و تحلیل فعالیت تجاری

قبل از شروع هر کاری در حوزه کسب و کار و تقاضا برای پناهندگی و مهاجرت، تجزیه و تحلیل مدل کسب و کار از تمامی جهات ایده خوبی است زیرا می‌توانید بیزینس پلن خود را بنویسید. برای کمک به این وضعیت، یکی از اولین کارهایی که می‌توانید انجام دهید ایجاد یک تجزیه و تحلیل SWOT است. در یک صفحه کلمات را بنویسید: نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید. سپس، زیر هر کدام، آنچه را که احساس می‌کنید برای شما و تجارت شما مهم است یادداشت کنید. نقاط قوت و ضعف درونی بوده و به خودتان مربوط می شوند.

در روند نوشتن بیزینس پلن بهتر است تا از نقاط قوت شخصی خود آگاه باشید، اما مهمتر از این، شناخت نقاط ضعف است چون این کار به شما اجازه می دهد تا تمامی مسائلی را که به ارتقای کسب و کار شما کمک کند شناسایی کنید. مثال خوب در این مورد، ضعف در عدم توانایی فروش است. برای کاهش این مسئله به عنوان یک ضعف، می‌توانید استخدام یک فروشنده را در نظر بگیرید و هزینه آن را در بودجه کارآفرینی خود وارد کنید.

فرصت ها و تهدیدها مربوط به نیروهای خارجی است که شما هیچ کنترلی بر آنها ندارید، اما باید از آنها آگاه باشید. اگر تصمیم به راه اندازی یک تجارت را گرفتید، باید یک نیاز در جامعه و فرصتی برای امرار معاش را شناسایی کرده باشید. شما باید به همان اندازه تهدید را در جامعه در نظر بگیرید که ممکن است مشکلاتی را برای شما ایجاد کند، مانند رقبای محلی یا تغییر ساختار کاری در یک موقعیت کاری تثبیت یافته و شناخته شده.

چرا برای ویزای راه اندازی یا کارآفرین اقدام کنید؟

بسیاری از کشورها ویزای سرمایه گذار را ارائه می‌دهند، که اغلب به عنوان وسیله ترجیحی برای به دست آوردن تابعیت از یک کشور مشاهده می شود. این طرح ها، که اغلب به عنوان "ویزاهای طلایی" شناخته می‌شوند، به افراد امکان می دهد مبلغ زیادی پول در پروژه های تعیین شده در ازای دریافت اجازه اقامت و مسیرهای دریافت تابعیت کامل سرمایه گذاری کنند. در حالی که اینها بهترین ضمانت از امکان اقامت و کار در یک کشور را دارند، سطح سرمایه گذاری مورد نیاز یک مانع اساسی است.

در مقابل، ویزاهای راه اندازی یا کارآفرینی برای مشاغل کوچک یا متوسط ​​طراحی شده اند که به دنبال راه اندازی یا گسترش در یک کشور هستند. این ویزا ها کوتاه مدت تر به نظر می رسند، اقامت را هم برای مدت معین و یا بصورت چرخشی انجام می دهند، اما می‌‌توانند مسیری را برای اقامت دائم نیز ارائه دهند. افراد تمایل دارند که موانع بسیار کمتری برای ورود داشته باشند، و معمولاً به یک بیزینس پلن قوی و شواهدی از توانایی پشتیبانی مالی از خود برای یک سال یا بیشتر نیاز دارند.

بیشتر ویزاهای کارآفرین موجود در سرتاسر جهان موقتی است اما در صورت اثبات بودن کارآفرین در نهایت منجر به سکونت خواهد شد (به جز کانادا، که اقامت دائم فوری را فراهم می‌کند). به عنوان یک قاعده کلی، این کشورها برنامه مهاجرت کارآفرینانه را بر اساس منافع اقتصادی ایده تجاری فرد و پروژه ای که برای رشد اقتصادی کشور نشان می‌دهد، ارزیابی می‌کنند. شرایط ورود و تعریف موفقیت در بین کشورها متفاوت است، اگرچه به طور معمول به دو پارامتر اصلی در نظر گرفته می‌شوند:

  1. کارآفرینان و مشاغل آنها برای رسیدن به شرایط ورود و اقامت باید به چه سطحی برسند؟
  2. چقدر سریع موارد بالا اتفاق می افتد؟

اکثر کشورها با در نظر گرفتن سرمایه راه اندازی (میزان و منبع آن) و مشخصات فرد (تحصیلات یا سابقه کار و یا پیشنهاد تجارت)، پتانسیل یک کارآفرین را ارزیابی می‌کنند. نمودار خلاصه برنامه‌های ویزای کارآفرین موجود در سرتاسر جهان می تواند به مطالعه و مقایسه طرح های مختلف کمک کند. این معیارها معمولاً انعطاف پذیر بوده و صلاحیت افراد خاص را آسانتر می‌کند. به عنوان مثال، در نیوزلند ویزای کارآفرینان ویزای کار سه ساله است که در دو مرحله (یک مرحله شروع و مرحله تعادل) کار می‌کند تا کارآفرینان بتوانند در هر زمان واجد شرایط ویزا باشند.

در بیشتر کشورها، صلاحیت تجدید ویزاهای کارآفرین یا تبدیل به اقامت دائم با تعداد مشاغل ایجاد شده توسط استارتاپ و یا سرمایه گذاری اضافی افزایش یافته یا درآمد ایجاد شده در یک بازه زمانی خاص ارزیابی می‌شود. به عنوان مثال، در انگلستان، کارآفرینان برای تمدید ویزا می توانند دو شغل تمام وقت در سه سال ایجاد کنند، در حالی که در سنگاپور، به آنها اجازه اخذ ویزای دو ساله داده می شود. کارآفرینان باید در سال اول و چهار سال خود دو شغل محلی ایجاد کنند. در سال دوم به طور معمول، مهلت دستیابی به این اهداف با امکان شناسایی زودهنگام مشاغل واقعی قابل توجیه است. با این حال آنها می‌توانند با دلسردی از ریسک پذیری و جلوگیری از ایجاد کارآیی در برنامه‌های تجاری خود که منجر به به خطر انداختن وضعیت ویزا می‌شود، پیامدهای مضری برای استارتاپ ها به همراه داشته باشند.



تدوین طرح توجیهی با نرم افزار کامفار

تدوین طرح توجیهی با نرم افزار کامفار

 

آیا شما نحوه نوشتن طرح توجیهی را می‌دانید؟  یک طرح توجیهی طرحی کلی از مهم‌ترین مسائل مربوط به یک ایده کسب و کار است و هدف آن شناسایی عواملی است که مانع موفقیت شما در بازار کار می‌شود. به عبارت دیگر، طرح توجیهی تعیین می‌کند آیا یک ایده کسب و کار ایده‌ای معقول است یا نه.

طرح توجیهی تمامی اطلاعات ضروری برای طرح کسب و کار را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. طرح توجیهی تمامی اطلاعات ضروری برای طرح کسب و کار را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. هدف از اجرای هر طرح توجیهی کسب سود و منفعت است؛ از اینرو به منظور دست‌یابی به معیار و شاخص مناسب جهت تعیین سوددهی و یا عدم سوددهی طرح‌ها، مجموعه‎ای از شاخص‌های مالی و اقتصادی در طی سال‎ها‎ی قبل توسط کارشناسان و اقتصاددانان بزرگ تعریف و استفاده شده است. هدف از آنالیز مالی طرح امکان‌سنجی در گزارشات توجیهی نیز کسب شاخص‌های مالی و اقتصادی به منظور تصمیم‌گیری صحیح‎ می‎‎باشد. در تجزیه و تحلیل مالی، استفاده از هزینه‌های سرمایه‌گذاری، هزینه‌های تولید، درآمد سالیانه پیش‌بینی شده برای طرح و سایر مبانی و مفروضات مورد نیاز برای انجام محاسبات، صورت حساب سود (زیان)، صورت گردش وجوه نقد، ترازنامه پیش‌بینی شده، تهیه و تنظیم‎ می‎‎شود.

معمولاً نوشتن طرح توجیهی توسط یک فرد متخصص در زمینه کسب و کار به تحریر در می آید.  بخش های مختلف طرح توجیهی را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • تجزیه و تحلیل مالی که برای مطالعه و تحلیل ابعاد مختلف مسائل مالی و سودآوری طرح توجیهی صورت می‌گیرد.
  • مطالعه جامع بازار که در آن ابعاد مختلف بازار هدف برای عرضه محصول نهایی طرح توجیهی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این ابعاد مسائلی مثل کمبودها، بازار هدف، عرضه، تقاضا و باقی موارد را در بر می‌گیرند.
  • توجیه‌پذیری فنی که به منظور بررسی ابعاد فنی طرح توجیهی مثل فناوری، ظرفیت، محل اجرا، ماشین آلات و تجهیزات تولید و ساختار اجرائی طرح انجام می‌شود.

در نوشتن طرح توجیهی، معمولاً نظر افراد تصمیم گیرنده را به سمت مسیری خاص سوق می‌دهند. بسیاری از اوقات تنها یک مسیر فعالیت وجود دارد، ولی باید تغییراتی در این وضعیت صورت گیرد. لذا باید در روند آماده سازی طرح توجهی باید نکاتی را مد نظر قرار دهید.

کامفار و نگارش طرح توجیهی

کامفار نرم‌افزاریست که برای مطالعات اقتصاد مهندسی مانند امکان‌سنجی و طرح‌های توجیه فنی و اقتصادی، شبیه‌سازی و تحلیل فرآیندهای مالی بکار می‌رود. این نرم‌افزار توسط سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد تدوین شده ‌است.

طرح تجاری و پیش بینی درآمد و برآورد هزینه پروژه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، زیربنایی، دریانوردی و غیره با استفاده از نرم افزار کامفار انجام می‌پذیرد. نرم افزار تخصصی کامفار یک برنامه کامپیوتری است که سازماندهی و محاسبه گزارشات مالی و اقتصادی را آسانتر می‌سازد. این نرم افزار بر اساس مطالعات امکان سنجی و یا به عبارتی توجیه‌پذیری و یا قابل اجراء بودن و یا نبودن طرح و مطالعات فرصت‌یابی برای هر طرح صنعتی و معدنی طراحی گردیده است. نتایج این نرم افزار بیانگر جذابیت اقتصادی طرح بر اساس محدود و یا نامحدود بودن بودجه اقتصادی سازمان مجری می‌باشد.

ورودیهایی نرم افزار کامفار در نگارش طرح توجیهی

  • تعریف پروژه
  • برنامه ریزی زمانی (فاز ساخت، فاز بهره برداری)
  • محصولات
  • واحدهای پولی داخلی و خارجی
  • تورم داخلی و خارجی
  • مشارکت‌های داخلی و خارجی
  • نرخ تنزیل سهام دار
  • هزینه‌های ثابت سرمایه گذاری شامل: ( خرید زمین، محوطه سازی و بهبود زمین، کارهای عمرانی و ساختمان‌ها، ماشین آلات و تجهیزات کارخانه، تجهیزات خدماتی و جانبی کارخانه، حفاظت‌های زیست محیطی، هزینه‌های سربار، هزینه‌های قبل از بهره برداری و هزینه‌های پیش بینی نشده).
  • هزینه‌های تولید شامل: (مواد خام، ملزومات کارخانه، تسهیلات، انرژی، قطعات یدکی مصرف شده، تعمیرات و نگهداری، حق امتیاز، دستمزد، مالیات، هزینه سربار کارخانه، هزینه‌های اداری، هزینه های اجاره بلند مدت، هزینه‌های بازار یابی).
  • برنامه فروش داخلی و خارجی
  • سرمایه در گردش
  • منابع تأمین مالی کوتاه مدت و دراز مدت
  • مالیات، یارانه

خروجی‌های نرم افزار کامفار

  • بررسی‌های مالی
  • برآورد سرمایه‌گذاری ثابت
  • برآورد سرمایه در گردش
  • برآورد هزینه سالیانه تولید
  • برآورد استهلاک سالیانه سرمایه گذاری
  • برآورد کل سرمایه مورد نیاز طرح
  • برآورد قیمت تمام شده به تفکیک هزینه‌ها


ویژگی های یک موسسه برتر مشاوره انجام پایان نامه

 

ویژگی های یک موسسه برتر مشاوره انجام پایان نامه

 

انتخاب بهترین و با کیفیت‌ترین موسسه برای مشاوره انجام پایان نامه ارشد و دکترا همیشه یک فرآیند دشوار و طاقت فرسا محسوب می‌شود. در این فرآیند خطراتی وجود دارد که باید حواستان به آنها باشد. انجام پایان نامه همیشه یک چالش بزرگ برای دانشجویانی به شمار میرود که به دنبال کسب مدرک خود بوده و بنا به دلایلی آشنایی کافی با فرآیند انجام پایان نامه ندارند. اما این مسئله امروزه برای این افراد یک رویای محال نیست و لذا با تأسیس موسسات ساختارمند در حوزه مشاوره انجام پایان نامه، این مشکل حل شده است. با این حال، انتخاب موسسه باید مطابق با یک سری خصوصیات و ویژگی‌های تعیین کننده در حوزه آکادمیک باشد تا اینکه بهترین نتیجه حاصل شود. در ادامه خصوصیات مهم و متمایز کننده موسسات برتر و پیشرو در حوزه مشاوره انجام پایان نامه ارائه شده است.

تیم کاری با تجربه و متخصص در مشاوره انجام پایان نامه

تیم فعال در یک موسسه مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا باید اشراف کامل به موضوعات ارائه شده داشته باشند. برای این منظور، اعضای تیم باید دارای مدارک دانشگاهی عالی باشند تا اینکه بتوانند به خوبی از عهده بخش‌های مختلف مشاوره انجام پایان نامه برآیند. تجربه این افراد باید به حدی باشد که تمامی نیازهای دانشجو را تأمین کنند و بهترین پایان نامه ممکن را با کمک دانشجو به نگارش درآورند. تیم مشاوره انجام پایان نامه باید توانایی عرضه پایان‌نامه‌ای دقیق و کاملاً جامع را داشته باشد. هر موسسه مشاوره انجام پایان نامه باید به دانشجو اجازه دهد تا به صورت مستقیم با مشاور پایان نامه در تماس باشد تا در جریان جزئی ترین مسائل قرار بگیرد.

اعتبار در بازار مشاوره انجام پایان نامه

اعتبار موسسه مشاوره انجام پایان نامه در بازار این حوزه باید بسیار زیاد باشد. رسیدن به این اعتبار از طریق تکیه بر ارائه مشاوره‌های نظام یافته و دقیق و همچنین تهیه پایان نامه‌های ساختارمند امکان پذیر است.

از طرف دیگر ارائه تخفیف‌های هدفمند به دانشجویان می‌تواند اعتبار موسسه را افزایش دهد. شما باید از موسساتی که اعتبار خدشه دار شده ای در بازار حوزه مشاوره انجام پایان نامه ارشد و دکترا دارند دوری کنید چون حاصل کار نهایی بسیار اسفناک خواهد بود.

هماهنگ سازی دقیق زمان انجام پایان نامه

موسسه‌های فعال در حوزه مشاوره انجام پایان نامه باید از ابتدا تا انتهای نگارش پروژه با دانشجو در ارتباط تنگاتنگ باشند. این هماهنگی به دانشجو کمک میکند تا در جریان جزئی‌ترین مسائل انجام پایان نامه قرار گیرد و به راحتی نیازهای خود را با تیم متخصص موسسه در میان بگذارد. برای رسیدن به این هدف، دانشجو باید با یک تیم مشاوره قوی همکاری داشته باشد؛ در غیر اینصورت، مشکلات عدیده ای در سر راه انجام پایان نامه پدیدار خواهد شد. دانشجوها باید مواظب باشند تا با موسساتی قرارداد نبندند که برنامه‌های زمان بندی شده برای مشاوره انجام پایان نامه در اختیار ندارند. بنابراین هماهنگی زمانی در روند انجام پایان نامه ارشد و دکترا یک ویژگی و خصوصیت مهم و تأثیرگذار برای یک موسسه باتجربه محسوب می شود.

ارائه اطلاعات اضافی برای دانشجویان

اطلاعات اضافی مرتبط با پایان نامه کارشناسی ارشد یا دکتری باید در اختیار دانشجویان قرار گیرد. این دانش دربرگیرنده نحوه جمع آوری اطلاعات پایان نامه، منابع به کار رفته، داده‌های آماری و دیگر بخش‌های جانبی مرتبط با نگارش تمامی فصول پایان‌نامه است. در واقع این اطلاعات توجیهی برای نحوه آماده ساختن پایان نامه است. معمولاً این اطلاعات باید به صورت زمان بندی شده و مطابق با هر فصل از پایان نامه در اختیار دانشجویان قرار بگیرد. کارکنان مسئول هر بخش از موسسه وظیفه دارد تا بر روند ارائه این اطلاعات نظارت کامل داشته باشد. علاوه براین، یک موسسه قدرتمند در حوزه مشاوره موظف است تا تمامی اطلاعات جانبی را به صورت یکجا و در یک فایل بخش بندی شده در انتهای روند انجام پایان نامه ارشد و دکترا در اختیار دانشجو قرار دهد.

در اختیار داشتن وب سایتی جذاب و هدفمند

موسسه فعال در حوزه مشاوره و انجام پایان نامه باید دقت زیادی در ارتباط با ساختار و چارچوب بندی وب سایتش داشته باشد. هر موسسه باید نگاهی حرفه ای نسبت به دسته بندی مطالب مختلف خود داشته باشد. وب سایت باید دارای بخش‌های مختلفی مرتبط با مقالات، پایان نامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، مطالب علمی معتبر و جدید در اینترنت، موضوعات به روز و مرتبط با هر رشته، مشاوره تحصیلی، معرفی نرم افزارهای پر کاربرد در هر رشته، برنامه‌های زمانی مشاوره پایان نامه و باقی مسائل مرتبط باشد. یک موسسه معتبر همیشه وب سایتی در اختیار دارد که به تمامی سوالات مراجعه کنندگان به شکلی جامع و دقیق پاسخ میدهد. همچنین وب سایت باید مطالب علمی مدرن و به روز شده را در اختیار خواننده ها قرار دهد.

جمع آوری دقیق ترین جزئیات در مورد پایان نامه

یک موسسه متخصص و با تجربه در حوزه مشاوره انجام پایان نامه به هیچ وجه کارهایش با استناد به مسائل کلی مطرح شده توسط مشتریان پیش نمیبرد؛ بلکه به دنبال دقیق ترین جزئیات است. برای این موسسات، تنها در اختیار داشتن عنوان کافی نبوده و سوالات متعددی را در ارتباط با پایان نامه و موضوع آن را از مشتریان خود می‌پرسند. تیم های تخصصی این موسسات به جزئی ترین عناصر دقت داشته و اطلاعاتی را در مورد نیازهای حقیقی افراد از نوشتن پایان نامه به دست می‌آورند. این کار باعث می‌شود تا فرد مراجعه کننده دیگر هیچ نگرانی ای در مورد روند مشاوره انجام پایان نامه نداشته باشد. حتی بعضی از موسسات برتر به شکل دوره ای و زمان بندی شده با دانشجو جلسات حضوری یا تلفنی برگزار می‌کنند تا اینکه به بهترین شکل روند کار را به جلو پیش ببرند.

منابع مورد استفاده برای مشاوره انجام پایان نامه

موسسات معتبر و با تجربه در حوزه مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا همیشه از به روزترین و مدرن ترین منابع بهره میبرند. این کار باعث می‌شود تا اطمینان خاطری برای افراد مراجعه کننده پیرامون به روز بودن پایان نامه به وجود آید. نمایش منابع مورد استفاده تیم مشاوران یک موسسه فعال در حوزه مشاوره انجام پایان نامه موجب ارتقای اعتبار و اعتلای خود موسسه می‌شود چون این کار در واقع آینه تمام نمایی از پیشرفته بودن تیم متخصص موسسه خواهد بود.



برچسب ها : ,,,,

مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری مهندسی ماشین آلات کشاورزی

 

 

مشاوره انجام پایان نامه مهندسی ماشین آلات کشاورزی

 

در این مقاله مشاوره انجام پایان نامه ماشین آلات کشاورزی مورد بررسی قرار می‌گیرد. مهندسی ماشین آلات کشاورزی یکی از رشته های زیر مجموعه علوم کشاورزی است که بیشتر به مباحث مربوط به فناوری کاشت، داشت و برداشت مکانیزه محصولات کشاورزی می پردازد. به طور کلی رشته مذکور به بررسی ادوات خاکورزی و تأثیرشان روی خاک، طراحی، ساخت و ارزیابی دستگاه های کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی، سیستم های هوشمند در کشاورزی، انرژی های تجدیدپذیر، آب شیرین کن های خورشیدی و سوخت های بیودیزل بخشی دیگر از مباحث مربوط به این رشته را در بر می گیرند.

انجام پایان نامه ماشین آلات کشاورزی در تمامی گرایش ها در مقطع ارشد و دکتری

طبق آخرین مصوبه وزارت علوم و فناوری، رشته ماشین آلات کشاورزی، در مقطع ارشد و دکتری دارای گرایش های مکانیزاسیون کشاورزی، مکانیک بیوسیستم، انرژی های تجدیدپذیر، طراحی و ساخت و فناوری های پس از برداشت است.

انجام پایان نامه مکانیزاسیون کشاورزی

مکانیزاسیون کشاورزی یکی از گرایش های مقطع ارشد و دکتری رشته مهندسی ماشین آلات کشاورزی می باشد که به کاربرد موتور و ماشین در بخش کشاورزی می پردازد. در این رشته هدف افزایش تولید و زمان به ازای وقت کم تر و هزینه کمتر است و بالاخص جایگزینی نیروی انسانی یا کارگر با ماشین آلات پیشرفته و هوشمند کشاورزی یکی از اهداف این رشته می باشد که به افزایش تولید و کاهش هزینه ها و غیره منجر می شود.

انجام پایان نامه مکانیک بیوسیستم

مکانیک بیوسیستم یکی از گراش های رشته ماشین آلات کشاورزی می باشد که در آن طراحی و ساخت ماشین های کشاورزی و بررسی آنها می پردازد.

انجام پایان نامه انرژی های تجدیدپذیر

یکی از گرایش های جدید و خوب ماشین آلات کشاورزی است که به دلیل کاربردهای زیادی که در جامعه دارد، به سرعت رو به گسترش است. در این گرایش مباحث مختلفی اعم ساخت نیروگاه‌های خورشیدی، آب شیرین کن ها و غیره مورد بررسی قرار می گیرند.

انجام پایان نامه طراحی و ساخت و فناوری های پس از برداشت

یکی از گرایش های کاربردی رشته مهندسی ماشین آلات کشاورزی طراحی و ساخت فناوری های پس از برداشت می باشد. در این گرایش طراحی و ساخت فناوری پس از برداشت در بخش کشاورزی اعم از ساخت انواع خشک کن ها، انواع دستگاه های بسته بندی و خواص فیزیکی و مکانیکی محصولات کشاورزی نیز مورد بررسی قرار می گیرد.



برچسب ها : ,,,,

مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری مهندسی ترویج و آموزش کشاورزی

 

 

مشاوره انجام پایان نامه مهندسی ترویج و آموزش کشاورزی

 

در این مقاله مشاوره انجام پایان نامه ترویج و آموزش کشاورزی مورد بررسی قرار می گیرد.رشته ترویج و آموزش کشاورزی یکی از رشته های علوم کشاورزی است که به بررسی آموزش عالی کشاورزی و کارآفرینی، عوامل مؤثر بر روابط بین تحقیق و ترویج در بخش کشاورزی، توسعه پایدار کشاورزی، نظام دانش و اطلاعات کشاورزی، مدیریت خشکشالی در جوامع روستایی، جامعه شناسی روستایی و عشایری، خصوصی سازی ترویج کشاورزی و مباحثی از این قبیل می پردازد.

انجام پایان نامه ترویج و آموزش کشاوری در تمامی گرایش ها در مقطع ارشد و دکتری

رشته ترویج و آموزش کشاورزی دارای چهار گرایش در مقطع ارشد و دو گرایش در مقطع دکتری است. در مقطع ارشد گرایش های آموزش کشاورزی پایدار و محیط زیست، زیست بوم انسانی کشاورزی، نوآوری و کارآفرینی کشاورزی و ترویج کشاورزی پایدار و منابع طبیعی است. در مقطع دکتری نیز دارای گرایش های ترویج کشاورزی پایدار و منابع طبیعی و آموزش کشاورزی پایدار و محیط زیست است.

انجام پایان نامه آموزش کشاورزی پایدار و محیط زیست

یکی از گرایش های رشته مهندسی ترویج و آموزش کشاورزی، آموزش کشاورزی پایدار و محیط زیست است، پیشرفت و توسعه یک جامعه در گرو آموزش کشاورزی پایدار و محیط زیست است. یکی از بهترین روش های برای حفاظت از محیط زیست، آموزش و ترویج صحیح کشاورزی می باشد. در این گرایش زمینه های زیادی مورد بررسی قرار می گیرند اعم از بررسی نقش بنگاه های کشاورزی، نقش زنان روستایی، روش های صحیح حفاظت از منابع آب و خاک، شیوه های صحیح کشاورزی حفاظتی و غیره.

انجام پایان نامه زیست بوم انسانی کشاورزی پایدار و نوآوری و کارآفرینی در بخش کشاورزی و ترویج کشاورزی پایدار

توسعه نظام های کشاورزی در کشور و همچنین کشاورزی همگام با محیط زیست و به طور کلی مدیریت صحیح منابع طبیعی و محیط زیست نیازمند کارهای ترویجی و آموزشی در بخش کشاورزی است. متخصصان بخش ترویج و آموزش کشاورزی با اجرای برنامه‌های ترویجی مناسب و استفاده از روش‌ های نوآورانه و خلاقانه در این بخش، جامعه را به سمت توسعه پایدار نظام های کشاورزی سوق می دهند.



برچسب ها : ,,,,

مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری مهندسی کشاورزی علوم دام

 

 

مشاوره انجام پایان نامه مهندسی کشاورزی علوم دام

 

 

مشاوره انجام پایان نامه علوم دام در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرد.مهندسی کشاورزی علوم دام یکی از رشته های کشاورزی می باشد که در این رشته محققین به بررسی عوامل موثر بر افزایش ظرفیت تولید دام و طیور، تغذیه دام و طیور، اصلاح نژاد دام و تولید دام های با ظرفیت تولید شیر و گوشت بیشتر، جیره نویسی دام و مباحثی از این قبیل می پردازند.

انجام پایان نامه علوم دامی در تمامی گرایش ها در مقطع ارشد و دکتری

رشته علوم دام دارای گرایش های تغذیه دام و نشخوارکنندگان، فیزیولوژی دام و تغذیه دام و در رشته طیور، در مقطع ارشد و دکتری گرایش تغذیه طیور و فیزیولوژی تولید مثلی طیور است.

انجام پایان نامه تغذیه دام و طیور

یکی از گرایش های مهم رشته مهندسی کشاورزی علوم دام، تغذیه دام و طیور می باشد. در این گرایش روش های تغذیه دام و طیور، انواع مکمل های خوراکی، پروبیوتیک و سین بیوتیک و عصاره های گیاهان دارویی و غیره در جیره غذایی دام و طیور روی عملکرد لاشه دام و طیور مورد بررسی قرار می گیرد. جیره نویسی و جیره مناسب برای تغذیه دام و طیور از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که صنعت لبنیات و فرآورده های گوشتی متأثر از نوع جیره دام و طیور و عملکرد دام و طیور تحت تأثیر این جیره غذایی است.

انجام پایان نامه علوم دام / فیزیولوژی دام و طیور

فیزیولوژی دام و طیور یکی از گرایش های خیلی مهم رشته مهندسی علوم دام است که به بررسی وضعیت بدن و اندام های بدن دام و طیور می پردازند تا بهترین نژادها و به صرفه ترین دام و طیور را تولید کنند که به لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه باشد. در این گرایش تولید مثل دام و طیور، دستگاه گوارش دام و طیور و همچنین بیماری های دام و طیور مورد بررسی قرار می گیرند.



برچسب ها : ,,,,

مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری مهندسی کشاورزی صنایع غذایی

 

 

مشاوره انجام پایان نامه مهندسی کشاورزی صنایع غذایی

 

مشاوره انجام پایان نامه صنایع غذایی در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.رشته مهندسی صنایع غذایی به عنوان یکی از رشته های واسطه بین بخش کشاورزی و غیرکشاورزی می باشد این رشته یکی از رشته های خیلی خوب کشاورزی می باشد که در آن ماندگاری پس از برداشت محصولات و فرآوری آنها، مواد اولیه، ایجاد امنیت و سلامتی مواد غذایی، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، تولید محصولات مبتنی بر فرمولاسیون های جدید، ایجاد ارزش افزوده فراورده های کشاورزی و غیره از مباحث اصلی این رشته می باشد.

انجام پایان نامه صنایع غذایی در تمامی گرایش ها در مقطع ارشد و دکتری

رشته مهندسی کشاورزی صنایع غذایی در مقطع ارشد و دکتری دارای چهار گرایش شیمی مواد غذایی، زیست فناروی مواد غذایی، فناروی مواد غذایی و مهندسی صنایع غذایی می باشد.

انجام پایان نامه صنایع غذایی گرایش صنایع غذایی

یکی از گرایش های رشته مهندسی صنایع غذایی، گرایش صنایع غذایی است که محققان و دانشجویان ارشد و دکتری رشته مهندسی کشاورزی صنایع غذایی می توانند در آن با دیدی باز و خیلی خوب به مسائل مربوط به بررسی مدل های غذایی، فرایندهای غذایی، روش های بسته بندی مواد غذایی و به طور کلی فرایندهای مربوط مواد غذایی بپردازند.

انجام پایان نامه صنایع غذایی گرایش شیمی مواد غذایی

شیمی مواد غذایی یکی از گرایش های رشته مهندسی کشاورزی صنایع غذایی می باشد که ارتباط نزدیکی هم با رشته مهندسی شیمی گرایش مواد غذایی دارد. در این گرایش محققان و دانشجویان به بررسی و طراحی دستگاه های تولید و نگهداری مواد غذایی، کیفیت مواد غذایی، دانش فراوری و تبدیل مواد غذایی و تکنولوژی های تولید و نگهداری مواد غذایی می پردازد.

انجام پایان نامه صنایع غذایی گرایش فناوری مواد غذایی

یکی از گرایش های رشته مهندسی کشاورزی صنایع غذای، فناوری مواد غذایی می باشد این گرایش با نام تکنولوژی مواد غذایی، شناخته شده است منتها طبق مصوبه جدید وزارت علوم به فناوری مواد غذایی تغییر یافت. در این گرایش تولید انواع فرمولاسیون هایی غذایی، استخراج و کاربرد آنزیم ها در فناوری مواد غذایی، تکنولوژی محصولات مختلف و فرموله کردن این محصولات مورد بررسی قرار می گیرد.

انجام پایان نامه صنایع غذایی گرایش زیست فناوری مواد غذایی

در این گرایش میکروب های مواد غذایی مورد بررسی قرار می گیرند و جدیدترین روش های شناسایی پاتوژن های غذایی اعم از باکتری و قارچ ها در این گرایش مورد بررسی قرار می گیرند. همچنین روش از بین بردن این پاتوژن ها توسط تکنک های مختلفی از قبیل نانوذرات، روش های جدید بسته بندی و استفاده از عصاره و اسانس های گیاهان دارویی در راستای مبارزه با این پاتوژن ها از اولویت های محققان این گرایش است.



برچسب ها : ,,,,

مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری مهندسی کشاورزی گیاه پزشکی

 

 

مشاوره انجام پایان نامه مهندسی کشاورزی گیاه پزشکی

 

مشاوره انجام پایان نامه گیاه پزشکی در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرد.یکی از شرایط رسیدن به تولید حداکثر در واحد سطح و همچنین بهبود کمی و کیفی عملکرد محصولات کشاورزی، مدیریت تلفیقی آفات و خسارت ناشی از عوامل بیماریزا است که این وظیفه مهم بر عهده متخصصین گیاه پزشکی است. به طور کلی شناسایی آفات به لحاظ مورفولوژیک، بیولوژیک، فیزیولوژیک و مولکولی و ارائه راهکارهای عملی در راستای کنترل و مدیریت این آفات و همچنین برآورد خسارت های احتمالی این آفات بر عهده مهندسین کشاورزی گیاه پزشکی است.

انجام پایان نامه گیاه پزشکی در مقطع ارشد و دکتری

رشته مهندسی کشاورزی گیاه پزشکی در مقطع ارشد و دکتری شامل دو گرایش حشره شناسی کشاورزی و بیماری شناسی گیاهی است. دانشجویان و محققان می توانند تا مقطع دکتری در این دو گرایش ادامه تحصیل دهند در حال حاضر دکتری حشره شناسی و دکتری بیماری شناسی بالاترین رده های تحصیلی در این رشته هستند.

انجام پایان نامه حشره شناسی گیاه پزشکی

گرایش حشره‌شناسی یکی از گرایش‌های رشته مهندسی گیاه‌ پزشکی در مقطع ارشد و دکتری می باشد در این گرایش مباحث مربوط به حشرات و آفات بیماریزای گیاهی و روش‌ های کنترل آنها اعم از شیمیایی و بیولوژیکی مورد بررسی قرار می گیرد. در مقطع دکتری حشره شناسی محققان گرامی با سیستماتیک حشرات، زیست شناسی حشرات، اکولوژی حشرات، فیزیولوژی حشرات، ژنتیک مولکولی حشرات، کنه شناسی تخصصی و موضوعاتی از این قبیل آشنا می شوند و به تحقیق می پردازند.

انجام پایان نامه بیماری شناسی گیاه پزشکی

گرایش بیماری شناسی یکی از دیگر از گرایش های گیاه پزشکی در مقطع ارشد و دکتری می باشد. در این گرایش فیلدهای تحقیقاتی زیادی اعم از نماتدها، قارچها، باکتری ها و ویروس ها گیاهان مختلف مورد بررسی قرار می گیرند. در دکتری بیماری شناسی محققان به بررسی مباحث تخصصی در زمینه قارچ شناسی، ویروس شناسی، نماتد شناسی، بیماری های غیرانگلی و انگل های گلدار، پروکاریوت های بیماریزا و روش های مدیریت آنها می پردازند که در روشهای مدیریت بیشتر مدیریت تلفیقی و بیوکنترل آنها به دلیل مسائل زیست محیطی از اولویت های اصلی می باشد.



برچسب ها : ,,,,
ليست صفحات
تعداد صفحات : 8
.